سوالی دارید؟ تماس بگیرید

021-91030611

Group 37118
سوالی دارید؟ تماس بگیرید

021-91030611

Group 37118

تفاوت و شباهت هودی و ژاکت

هودی در مقابل ژاکت: تفاوت چیست؟

با سرد شدن هوا، زمان آن فرا رسیده است که برای گرم نگه داشتن شما به سراغ لایه های میانی برویم . گزینه های زیادی  وجود دارد، مانند هودی و ژاکت. اما تفاوت همه آنها چیست؟ آیا می توانیم آنها را در همه جا بپوشید؟ چگونه به آنها استایل می دهید؟

هودی نوعی گرمکن با کلاهی است که به یقه آن متصل است. هودی ها معمولا یک جیب بزرگ کانگورویی در جلو دارند. ژاکت ها دسته ای از لباس های هوای سرد هستند که معمولاً از پشم و یا قلاب بافی، دستباف یا بافتنی ماشینی ساخته می شوند.

در ظاهر، ممکن است واضح به نظر برسد که چه تفاوت هایی بین این دو لباس وجود دارد. با این حال، تفاوت های ظریف پارچه، ساخت و ساز، و حتی مفاهیم فرهنگی وجود دارد که این موارد را از هم جدا می کند. این راهنما بحث بزرگ هودی در مقابل ژاکت را بررسی می کند.

هودی در مقابل ژاکت: نکات کلیدی

بارزترین تفاوت بین هودی و ژاکت در هود است. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، جزئیات بیشتری وجود دارد که این لباس‌ها را از یکدیگر منحصر به فرد می‌کند. برای شروع، هودی ها نوعی از ژاکت است، در حالی که ژاکت یک دسته بندی پوشاک گسترده تر است.

در حالی که ژاکت‌ها و هودی‌ها لباس‌های متفاوتی هستند، هدف اصلی و استفاده فعلی آن‌ها همپوشانی هستند. آنها بیشتر بر اساس ملاحظات سبک و مد تقسیم می شوند تا تفاوت های عملکردی. اما دقیقا چه چیزی یک هودی را به هودی تبدیل می کند؟ و چرا با ژاکت متفاوت است؟

هودی

خرید هودی

هودی چیست؟

هودی یک نوع خاص از سویشرت است. مشخصه بارز هود است. بدون کلاه، لباس فقط یک گرمکن است، نه یک هودی. هودی ها معمولاً یک جیب کیسه ای کانگورویی نیز در جلو دارند.

هودی ها لباس های معمولی هستند. آنها لباس راحتی یا لباس ورزشی هستند. مردم آنها را به عنوان گرم کردن قبل از رویدادهای ورزشی یا به عنوان راهی برای گرم ماندن در محیط های معمولی استفاده می کنند. آنها همچنین به عنوان بخشی از یونیفرم هوای سرد برای کارگران یدی یا سایر مشاغلی که در فضای باز کار می کنند غیر معمول نیستند.

پیوندهای فرهنگی متعددی با هودی ها وجود دارد. این لباس اغلب با جوانان مرتبط است و می تواند مفاهیم طبقه ای داشته باشد. در حالی که مواد و ساختار هودی‌ها بسیار شبیه به سویشرت‌های دیگر است، مفاهیم فرهنگی آن را از تنظیمات رسمی‌تر دور نگه می‌دارد.

هر دو مدل هودی پیراهن کش دار و زیپ دار وجود دارد. برای هودی های جلو زیپ دار، جیب کانگورو با زیپ به دو نیم تقسیم می شود. کاپوت در هودی عموماً دارای یک بند کشی است که از لبه بیرونی آن عبور می‌کند تا کاپوت را در اطراف صورت فرد پوشنده ببندد.

هودی ها لباس های رایج برای تیم ها، سازمان ها یا سوغاتی هستند. آنها معمولاً از پنبه، تری فرانسوی، یا ترکیبی از پنبه/پلی استر/الاستین به نام سوئیشرت فلیس ساخته می شوند. سمت راست پارچه صاف است که آن را برای چاپ روی صفحه یا گلدوزی آرم بهینه می کند. در همین حال، سمت اشتباه فازی است که لباس را راحت و دنج می کند.

برخی از تغییرات مد در هودی وجود دارد، از جمله نسخه های آستین کوتاه و جلیقه های هودی. هودی معمولی شکل یا دارت ندارد. با این حال، هودی‌های مخصوص ممکن است حالت کمر ملایمی داشته باشند، به‌ویژه اگر به‌عنوان هودی زنانه به بازار عرضه شوند تا هودی‌های تک جنسیتی.

ژاکت چیست؟

ژاکت دسته بندی پوشاک بسیار گسترده تری دارد . این اصطلاح معمولاً به تاپ‌های پشمی گرم یا ترکیبی پشمی با آستین‌های بلند اشاره دارد. آنها به گونه ای ساخته شده اند که گرم باشند و به راحتی روی پیراهن ها و زیر ژاکت ها قرار بگیرند. انواع مختلفی از ژاکت وجود دارد – اما در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد!

ژاکت‌ها می‌توانند لباس‌های غیررسمی یا تکه‌های رسمی‌تر باشند. شکل، تناسب و جنس یک ژاکت نشان می دهد که آیا آن یک وسیله کمد لباس فانتزی است یا خیر. ژاکت های تم نیز رایج هستند.

ژاکت ها از نظر وزن، ضخامت و مدل لباس نیز متفاوت هستند. پلیورهای آستین کوتاه، ژاکت های دکمه دار و ژاکت های زیپ دار وجود دارند. گزینه های مختلفی برای یقه وجود دارد، از جمله یقه یقه اسکی، روپوش، خدمه، قایق و یقه V.

برخی از پلیورها دارای حالت کمری و دارت هستند، به خصوص ژاکت های دست ساز یا سفارشی. در حالی که آنها لباس تنگ نیستند، تاریخچه و جایگاه آنها در جنبش آهسته مد به این معنی است که آنها اغلب برای بدن پوشنده طراحی شده اند.

به طور سنتی، ژاکت ها لباس هایی با دست بافتنی یا قلاب بافی بودند. امروزه ژاکت‌های بافتنی ماشینی و ژاکت‌هایی وجود دارند که اصلاً از پشم ساخته نمی‌شوند. الیاف مصنوعی که کیفیت پشم را تقلید می کنند به راحتی به صورت تجاری در دسترس هستند.

مانند هودی ها، ژاکت ها نیز ریشه در محافظت از کارگران در هوای سرد دارند. با این حال، تنوع گسترده ای از لباس ها در این دسته افزایش یافته و شامل قطعات رسمی تری می شود. از زمان ظهور لباس های تجاری و ماشینی، ژاکت های دست ساز مفهومی گران تر و مجلل به خود گرفته اند.

هودی

تفاوت هودی و ژاکت

تفاوت های بین هودی و ژاکت چیست؟

تفاوت اصلی بین هودی و ژاکت در کاپوت است. یک سویشرت بدون کاپوت هودی نیست. ژاکت های کلاه دار وجود دارند، اما نادر هستند.

به غیر از کاپوت، انتخاب پارچه به خوبی نشان می دهد که یک لباس هودی است یا ژاکت. پارچه‌های پنبه‌ای و پشمی بهترین انتخاب‌ها برای هودی‌ها هستند، در حالی که ترکیب‌های پشمی و پشمی مواد معمولی ژاکت‌ها هستند.

همچنین شایان ذکر است که هودی بخشی از دسته بزرگ‌تر سویشرت‌ها است، در حالی که ژاکت‌ها برای خود دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، ژاکت کش باف پشمی نوعی ژاکت است، در حالی که هودی نوعی ژاکت است. این تفاوت به همین دلیل است که انواع ژاکت ها بسیار بیشتر از انواع هودی ها هستند.

این لباس ها نیز کاربردهای متفاوتی دارند. هودی ها لباس غیر رسمی تری نسبت به ژاکت ها هستند. هودی ها در دهه ۱۹۳۰ به عنوان راهی برای گرم نگه داشتن کارگران در فضای باز در طول زمستان ایجاد شدند. آنها هدفی مشابه با لباس هایی مانند روپوش یا کت و شلوار کارگران داشتند.

ژاکت برای اولین بار در قرن ۱۵ وارد صنعت پوشاک شد. آنها همچنین در اصل برای گرم نگه داشتن کارگران ساخته شده بودند، اگرچه آنها به طور خاص برای ماهیگیران و ملوانان بودند. با گذشت زمان، ژاکت ها و هودی ها از هم جدا شدند، به طوری که هودی ها ارتباط نزدیک تری با لباس های سالن داشتند و ژاکت ها نقش همه منظوره تری در کمد لباس داشتند.

هودی

هودی طرحدار

آیا هودی‌ها مانند سویشرت‌ها هستند؟

هودی نوعی گرمکن است. اصطلاح سوئیشرت به گروهی از لباس‌ها اطلاق می‌شود که از پشم‌های پیراهن یا مواد مشابه ساخته می‌شوند. این پارچه یک ماده ضخیم با بیرون صاف و داخل پرز است. این طرح نه تنها در برابر پوست احساس خوبی دارد، بلکه به به دام انداختن گرمای بدن نیز کمک می کند.

هودی ها یک سبک ساخت خاص از سویشرت هستند. مدل های دیگری از سویشرت ها وجود دارند که به عنوان هودی به حساب نمی آیند، مخصوصاً به این دلیل که کلاه ندارند. در عین حال، همه ژاکت های کلاه دار، گرمکن نیستند.

لباس های بیرونی نیز می توانند کلاه داشته باشند. وقتی لباسی هم گرمکن باشد و هم کلاه دار باشد، پس هودی است. کاپشن ها، بارانی ها و پارکاها همگی نمونه هایی از لباس های کلاه دار هستند که هودی نیستند، زیرا هدف متفاوتی دارند و از انواع مختلفی ساخته شده اند.

آیا یقه‌های گردن مانند هودی‌ها هستند؟

یقه و هودی یکی نیستند. یقه‌های گردنی نمی‌توانند هودی باشند، زیرا یقه گردن به نوع یقه یک سویشرت اشاره دارد. یقه روی هودی در حال باز شدن از سمت چپ هودی است.

از آنجایی که یقه یقه شکل یقه روی لباس را توصیف می کند، می توانید ژاکت های یقه ای، ژاکت های یقه ای و تی شرت های یقه ای داشته باشید. یقه گردن یک یقه گرد و آجدار است که در نقاط استخوان ترقوه یا درست بالای آن قرار می گیرد.

اصطلاح یقه یقه ای گاهی اوقات به عنوان کوتاه نویسی برای یک سویشرت سبک یقه ای استفاده می شود. برای سایر لباس‌های با آن یقه، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان معمولاً لباس را بیشتر توضیح می‌دهند، یعنی یک تی‌شرت یقه‌دار.

خرده فروشان اغلب سویشرت های یقه ای و هودی هایی دارند که طرح های مشابه یا یکسانی دارند. حتی اگر این دو لباس از یک جنس ساخته شده باشند و طرح یکسانی داشته باشند، تفاوت یقه و جیب باعث می شود یکی یقه و دیگری هودی باشد.

آیا پولوورها مانند ژاکت ها هستند؟

پیراهن کش سبک یک ژاکت است. همچنین می‌تواند به یک سبک ژاکتی اشاره داشته باشد. پولوور ها فقط به این معنی است که لباس باز نمی شود یا دکمه آن باز نمی شود. برای پوشیدن آن، باید آن را روی سر خود بکشید. بر خلاف سایر تاپ ها، شما باید به سمت بالا بکشید. با این حال، پولوورها یک لایه گرم هستند، نه یک لایه پایه.

اصطلاح پیراهن کش گاهی اوقات به عنوان کوتاه نویسی برای ژاکت یا ژاکت استفاده می شود. سویشرت های یقه یقه ای می توانند مانند پلیورهای یقه V مانند پیراهن کش دار باشند. یک پیراهن کش لباس می تواند انواع یقه، طول آستین و شکل دادن به لباس را داشته باشد. ویژگی تعیین کننده این است که هیچ گونه اتصالی ندارد. این همه یک تکه است

همانطور که یقه گردن به یک ساختار یقه خاص اشاره می کند، پیراهن کش ورزش تنها یکی از عناصر یک لباس است. پولوورها در اشکال و سبک های مختلف تولید می شوند. شما می توانید پیراهن کش های یوک یا راگلان و همچنین پیراهن کش های شانه ای یا حتی زینتی شانه داشته باشید.

آیا ژاکت کش باف پشمی مانند ژاکت است؟

ژاکت‌های کشباف نیز مانند ژاکت‌های کشباف سبکی از پلیورها هستند. ژاکت کش باف پشمی روی سر شما نمی کشد. آنها دارای دو بال در جلو هستند که با برخی از انواع اتصال دهنده ها مانند دکمه ها یا گیره ها بسته می شوند. ژاکت‌های کشباف جلو باز هم وجود دارند که فلپ‌ها بست ندارند.

اکثر ژاکت‌های کشباف از پارچه بافتنی ساخته می‌شوند تا پارچه‌های بافته شده. آنها می توانند بلند یا کوتاه باشند. برخی از آنها دارای جیب در جلو هستند، اما نه همان جیب های کیسه ای کانگورویی که هودی ها دارند.

ژاکت‌های کشباف نیز می‌توانند یقه‌های مختلفی داشته باشند. آنها می توانند گردن های دایره ای شکل خدمه یا یقه های V با عمق های مختلف داشته باشند. همچنین ژاکت‌های ژاکت‌های شالی با نوار پارچه‌ای پهن در پشت گردن وجود دارد که بالاتر از یقه‌های استاندارد می‌چرخد.

ژاکت کش باف پشمی نوعی ژاکت رسمی تر از مدل های دیگر است. آنها اغلب بخشی از سبک های غیررسمی تجاری و ست های دوقلو هستند. مفاهیم فرهنگی ژاکت‌های پشمی بیشتر به افراد مسن‌تر مربوط می‌شود، و مفاهیم طبقاتی بیشتر از مفاهیم هودی هستند.

هودی

خرید هودی زیپ دار

چگونه یک هودی را ست کنیم ؟

هودی‌ها یک انتخاب مد عالی برای هر کسی هستند، چه در خانه بگردد و چه در حال انجام کارهایتان باشید. سبک دادن به آنها نیز آسان است زیرا لایه بالایی شما را کاملا می پوشانند.

پیراهن ها یا بلوزهای یقه دار با تزیینات یا بافت های فانتزی با هودی ها ست نمی شوند. پارچه سویشرت این عناصر را پنهان می کند و حتی ممکن است بر روی آنها توده به نظر برسد. با این حال، اگر اندازه هودی خود را بزرگتر از اندازه معمولی کنید، فضای بیشتری در زیر برای لایه پایه خود خواهید داشت.

ترکیب یک هودی با یک ژاکت دیگر یک ظاهر کلاسیک لایه لایه است. ژاکت های جین، بمب افکن ها و کت های چرمی کوتاه برای این سبک مناسب هستند. کاپوت سویشرت از بالای یقه کاپشن بیرون زده و لبه و سرآستین هودی نیز بیرون زده است. این ظاهر به ویژه زمانی که رنگ هودی با ژاکت بیرونی تضاد داشته باشد خوب عمل می کند.

لایه پایینی که انتخاب می کنید بستگی به جایی دارد که هودی خود را پوشیده اید. اگر می خواهید در فضای باز باشید، هودی ها با شلوار جین عالی کار می کنند. برای ماندن در خانه، هودی به خوبی با شلوار ورزشی ست می شود. برخی از برندها حتی هودی و شلوار راحتی دارند. شلوارهای دویدنی، لباس خواب و شلوار لی همگی گزینه‌های مد روز برای استراحت با هودی هستند.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای استایل کردن هودی‌ها، استفاده از آن‌ها برای نشان دادن غرور شما در تعلق داشتن به یک گروه خاص است. داشتن یک هودی برای مدرسه یا تیم ورزشی مورد علاقه تان راهی شیک برای ابراز حمایت شماست. پوشیدن هودی مارک دار در یک رویداد مدرسه یا بازی ورزشی یک انتخاب سبک است.

چگونه یک ژاکت را ست کنیم ؟

گزینه های یک ظاهر طراحی شده برای ژاکت ها بی شمار است، زیرا دسته بندی لباس بسیار بزرگ است. ژاکت خود را با چه ست می کنید به مناسبت و نوع ژاکت بستگی دارد.

فاکتورهایی که باید در هنگام مدل دادن به ژاکت خود در نظر بگیرید، طول، یقه و تناسب ژاکت است. یک پلیور سایز بزرگ نیاز به استایل متفاوتی نسبت به ژاکت برش دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا می خواهید ژاکت را مستقیماً روی پوست خود بپوشید یا روی پیراهن دیگری.

اگر پلیور شما دارای یقه v یا یقه خدمه ای است، می توانید به راحتی آن را با یک پیراهن یقه دار مدل دهید تا بُعد و لایه ای به لباس خود بیافزایید. از طرف دیگر، ژاکت یقه‌دار به خوبی با پیراهن یقه‌دار ست نمی‌شود.

می توانید با تنظیم لباس هایی که آن را با آن ست می کنید، ژاکت را بالا یا پایین بپوشید. شلوار جین ظاهر غیر رسمی‌تری به شما می‌دهد که در آن شلوارهای شلواری، چینی یا دامن مدادی لباس‌های شما را به لباس‌های غیررسمی تجاری ارتقا می‌دهند.

هودی

هودی طرح نایک

ست کردن یک ژاکت با یک لباسیک راه عالی برای اینکه لباس های بهاری و تابستانی برای هوای سردتر عمل کنند. اطمینان حاصل کنید که خط کمر لباس شبیه خط کمر پلیور باشد تا لایه‌های شما برآمده یا چروک نشوند. یک ژاکت کوتاه بر روی یک لباس کمر بلند یا یک پیراهن کش کلاسیک روی خط A، استایل‌های غیررسمی مناسبی برای پاییز هستند.

نوع ژاکت همچنین می تواند بر رسمی یا غیر رسمی بودن یک لباس تأثیر بگذارد. ژاکت های ظریف، توری و ظریف می توانند به خوبی با لباس های فانتزی ست شوند. در طرف مقابل، ژاکت‌های درشت یا ژاکت‌هایی با طرح‌های رنگارنگ و رنگارنگ، حس معمولی‌تری خواهند داشت.

از آنجایی که ژاکت ها یک لایه لایه ای هستند، می توانید آن ها را با انواع لباس های بیرونی نیز ست کنید. کت‌های چرمی، پارکاها و حتی برخی از کت‌های کتانی می‌توانند وقتی آنها را با یک پلیور مناسب ست کنید، ظاهری جسورانه داشته باشند.

نتیجه

هود و پلیور هر دو لایه های مفیدی برای هوای سرد هستند. در حالی که بیشتر آنها به اندازه کافی نرم هستند تا روی پوست را بپوشاند، هر دو نوع لباس بسته به موقعیت برای لایه برداری روی تی شرت یا بلوز ساخته شده اند.

ژاکت‌ها دسته‌بندی گسترده‌تری هستند، در حالی که هودی‌ها نوع خاصی از سویشرت‌ها هستند. هر دو می توانند راهی عالی برای بیان استایل خود در عین دنج بودن باشند!

لایه ای که در هوای سرد ​​استفاده می کنید، هودی یا ژاکت چیست؟ در نظرات به ما بگویید که چرا مورد علاقه شماست!

385,000 تومان
845,000 تومان
985,000 تومان
745,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من